Alla inlägg under juni 2009

Av Leon Nordberg - 25 juni 2009 12:52

Om några dagar åker vi iväg med husbilen vi lånat av Lasse. Vi har fått låna en riktigt fet en som vi kan bo 6 personer i. Vi kommer åka ner till Gardasjön så fort som möjligt. Efter det får vi se vart det blir. Ska bli hur kul som helst. Kolla gärna Lasses hemsida för begagnade husbilar.

Jag jobbar på med Liferay. Går riktigt bra. Snart kommer Mackan att börja koda olika plugins som vi ska använda för alla nya sajter vi startar upp. Kommer att anställa en person direkt efter sommaren som ska jobba med allt innehåll. Vi kommer ävan att börja använda Magento för de e-shoppar vi startar upp. Tror det kommer bli bra. Vi kommer ladda ner graitisversionen på vår server. Kanske får vi köpa betalversionen på sikt för 9000$. Vi får efter hand.

Av Leon Nordberg - 21 juni 2009 16:57

Fixat hela dagen idag med nya sajter. Kanske kan jag använda dem till något på sikt. Kunde inte låta bli att boka domännamnen. Bygger upp lite sajter om de största städerna i Sverige. Avslutar varje domän med 24. Fanns inte .com för Stockholm och Helsingborg så där fick det bli .eu. Det verkar bokas upp en hel del med 24 nu.

Av Leon Nordberg - 18 juni 2009 11:42

Jobbar på med Therese sida om bröllopsklänningar. Har lagt ut den skarpt men den är fortfarande under konstruktion. Vet inte riktigt hur jag ska göra med den. Bilderna är snygga så jag vet inte riktigt om jag klarar av att göra en layout som matchar upp. Hennes brudklänningar är sjukt snygga. Hon kommer sälja klänningarna i Stockholm, Göteborg och Malmö. Kolla sidan.

Av Leon Nordberg - 16 juni 2009 15:12

Börjar komma in bättre i programmet Liferay. Använder några av Mickes domän och tränar. Har lite svårt att söka efter applicationer och lägga till men får ta en sak i taget. Nu har jag i alla fall börjat jobba snabbt vilket är viktigt om man ska kunna få lönsamhet i att bygga sidor. Får jag bara all info och bilder gör jag en enkel sida på 2-3 timmar. Har börjat på en sida som handlar om att hyra husbilar. Den är skit än så länge men jag har lite ideer. Sedan ska jag bygga upp webbsajter som handlar om vad som hände några årtionde tillbaka. 

Spa

Av Leon Nordberg - 10 juni 2009 17:17

Jobbat lite Liferay. Kommer vidare. Gjorde en sida om Spa för att testa lite. Tog ca 1 timma. Kanske bygger på den på sikt men tror inte det. Bra att lära sig på. 

Är fortfarande så lycklig att Piratpartiet tog sig in. Det kändes helrätt. Har alltid röstat M innan och hoppas verkligen jag kan göra det i nästa val men jag tvivlar. De fattar liksom inte riktigt. Ask får sätta sig vid datorn och få lite lektioner. Hjälper nog inte ändå.

Ovido - Quiz & Flashcards