Alla inlägg under december 2008

Av Leon Nordberg - 27 december 2008 11:35

Snart dags för nyårsfest och det blir ca 12 pers hemma hos mig. Jag och Henke står för maten och Mikael (listan) fixar drinkarna. Ska bli riktigt nice. Festbudget är på 18 laxar.

Läser på mer och mer om Piratpartiet. Känns verkligen helrätt och jag har anmält mig som aktiv. Är förväntansfull på första mötet. Alltid intressant och se resterande aktiva. Hoppas det inte är en rad politiskt karriärsugna människor som hoppas att tjäna en hacka i framtiden. Dessa människor passar fortsatt bra hos socialdemokraterna. Hoppas det är fler som jag som verkligen brinner för att kämpa emot de kommande lagändringarna där övervakningen av människor slår forna DDR.

Skönt med ledigt ett tag. Behövdes verkligen.

Av Leon Nordberg - 20 december 2008 14:04

Då var det dags för första julbordet idag. Ska bli grymmt kul. Har blivit bjuden av min  kompis Henke som har julfest för sina anställda. Har gjort lite datajobb några timmar för företaget så varför inte. Efteråt blir det fest i Trollhättan.

Har gått med i Piratpartiet och även anmält mig som aktiv. Känns så fruktansvärt rätt just nu. Regering med moderaterna i spetsen gör allt rätt förutom männsikors rätt till ett privatliv. Har alltid röstat på moderaterna men nu är det slut med det.

Allt känns väldigt tungt nu. Finanskris och uselt väder. Tur att det snart är jul så något roligt händer. Mikael och hans kompisar lanserar Listan snart. Ska bli spännande.

Ovido - Quiz & Flashcards