Alla inlägg under oktober 2008

Av Leon Nordberg - 29 oktober 2008 06:53

Nu har jag läst hälften av Infiltratören av Weirup. Man får en liten annorlunda bild av Max en vad man fick i Hanteraren. Han verkar rätt ok nu. Frågan är hur mycket affärer han gjorde vid sidan som polisen inte visste om. Riktigt bra bok. Ser fram emot att läsa i kväll.

Av Leon Nordberg - 28 oktober 2008 05:46

Började läsa Infiltratören igår först. Kom igenom ca 100 sidor. Får en annan uppfattning av Mats än man fick i Hanteraren. Det som man tänker mer och mer på är att de inblandade poliserna verkar har jobbat har gjort raketkarriär. De har säkert mängder av hållhakar på ledningen som de inte vill ska komma fram.
Man stör sig mer och mer på polisens metoder när man läser Hanteraren och Infiltratören. Tycker att det mesta liknar brottsprovokation av polisen. Polisen lägger upp riktlinjer hur deras infiltratör ska provocera fram brott. Har svårt att se skillnaden på om det var polisen som gjorde det i stället. Får läsa vidare idag.

Av Leon Nordberg - 27 oktober 2008 06:09

Mår skit som fan idag. Varit uppe och spytt hela natten. Blir inget jobb idag. Orkar nog inte göra nåt. Fan va jobbigt.

Av Leon Nordberg - 25 oktober 2008 12:14

Måste blivit något fel med min beställning från Adlibris. Nu har jag i alla fall boken Infiltratören i handen och tänkte läsa ut den i helgen. Ska bli riktigt trevligt. Festade hårt igår så nåt annat än att ligga och läsa kommer jag nog inte orka med idag. Var en sväng på Push igår. Stället har tappat det helt.
Fick bli en sväng till Peacock i stället. Full blev jag som vanligt utan att böhöva dricka alltför mycket. Klarar inte av att jobba en hel dag och sen gå på alkoholen.

Av Leon Nordberg - 12 oktober 2008 20:32

Ska lägga ner att inte betala lite extra på frakten när jag beställer böcker i fortsättningen. Hade sett fram emot att få Infiltratören innan helgen men så blev det inte. Kommer bli att jag ligger uppe hela nätterna nästa vecka i stället.
Kommer vara trött som en gris på jobbet. Har svårt att sluta läsa när jag väl börjat med en bok. Speciellt när polisen håller på att grisa sig.

Av Leon Nordberg - 10 oktober 2008 10:59

Köpte boken hanteraren förra veckan och läste ut den första dagen. Tyckte den var riktigt bra. Kan säga att jag verkligen ogillar poliser som själva är kriminella.
Har svårt att tycka om Olle. Han verkar fortfarande inte fatta ett skit. Han tror att han har räddat några liv med sitt arbete och skulle göra samma sak igen.
Saken är att dessa metoder med infiltratörer bara leder till en soppa med undanstoppade bevis i rättegångar och dåliga utredningar när vissa personer måste skyddas.
Det största problemet är med förtroendet för polis, åklagare och domare blir lågt. En polis som inte kan hålla sig till lagen är en gris. Ljugar en polis i rätten för att skydda någon förvandlas de direkt till en gris.
För mycket grisar som vi har idag leder till polishatare dvs alla poliser får ta den skit grisarna har ställt till med. Ska bli kul att läsa Infitratören av Weirup.Har beställt den och får den nog idag. Då har jag nåt att läsa i helgen.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards